חקלאות מקיימת
חקלאות מקיימת הלכה למעשה: פסולת - אין דבר כזה. היא פשוט לא מונחת במקום הנכון , תורת הקיימות על רגל אחת.
כדי לחיות בסביבה איכותית ויפה, מורי החווה והתלמידים נוהגים בכול חומר ומשאב כבעל ערך רב ויקר, מים, אוויר, אדמה, צמחים ופסולת. התלמידים לומדים מהי אתיקה סביבתית, נחשפים לתקנים ולכללים של טיפוח אחריות לשמירת הסביבה שלנו, (חווה ובית הספר) ובכך מעלים אנו את המודעות וההתנהגות שלהם לצמצום השימוש במשאבים, שימוש חוזר ומיחזור.
שימור הקרקע-(משאב מתכלה) מחזור זרעים, חריש עמוק, כיסוי קרקע וחיפוי קרקע. הנבטה מוקדמת של עשבי בר. מעבר לשימוש בחומרים ידידותיים לסביבה. חיסכון במים- טנסיומטר מחשב השקיה ,טפטפות. צמח בר לעומת צמח תרבות – באיכות יבול ובעמידות לפגעים. טיוב הקרקע- זיבול הקרקע בקומפוסט. חיטוי סולרי (בשטחים קטנים). גידול וטיפוח צמחים חסכניים במים (צמחים אוסטרליים). גידול וטיפוח זני צמחים העמידים מפני מחלות ומזיקים. גידול ושימוש בצמחים מרחיקי חרקים – צמחי תבלין. גידול צמחי חקלאות בעונה המתאימה –חיסכון בעלויות. גידול פרחי קטיף- ייפוי הסביבה והבית . פעילות אישית למען הסביבה נאמני ניקיון, שימוש במוצרים עם תו ירוק. אריזת היבול – חומר ידידותי לסביבה ושימוש חוזר .שימוש חוזר- שימוש חוזר של המצעים המנותקים במשתלה ושל כלי הקיבול.שימוש חוזר במי נקז להשקיית צמחים מתחת לשולחנות .צמצום השימוש במשאבים ומיחזור- הכנת קומפוסט – צמצום כמויות הפסולת, מצמצם את השימוש בדשנים. שימוש בדשנים המתפרקים לאורך זמן (אוסמוקוט). עושר רוחני –כפריות ,שלווה. ניקיון ויופי – גן פרחים , צמחי בית ,צמחי בונסאי.
מרחב זואולוגי "חי בחווה" כאמצעי שמירה על המגוון הביולוגי - גידול בע"ח בתנאי גידול מיטביים. יחס נאות לבעלי חיים - תצפיות בפינת החי (ארנבונים, נחשים, תוכיים, צבים, אוגרים ובעלי כנף) ליטוף האכלה וניקיון, התנסות בטיפול בבעלי חיים והקניית ערכים של צער בעלי חיים. פעילות נרחבת למניעת מחלות בבעלי חיים באמצעות חיסונים- תצמצם את השימוש בתרופות המגיעות גם למי התהום וגם לתוצרת החקלאית. גידול דבורים ותרומתם למשק החי והסביבה - בהאבקה ובהפרית הצמחים. שימוש חוזר בפסולת חקלאית ל הזנת בעלי החיים בגן החי - עשבים שוטים וירקות פגומים משמשים להאכלת בעלי החיים. שימוש בפסולת בעלי חיים - טיוב הדשאים והשטחים החקלאיים. נטיעת צמחיית צוף בחווה - זני אקליפטוסים כמרעה לדבורים. נטיעת צמחים מושכי פרפרים – הפרפר אינדיקטור לאוויר נקי, ביו-גז – הפקת גז ושימוש בו לבישולי שדה מפסולת של ארוחת הבוקר .
הלמידה בחווה והעשייה בשדות ובגנים נעשית תוך הקפדה מוגברת על ביטחון ובטיחות הלומדים והצוות, בשימוש בכלי העבודה החקלאית ובעבודת הכפיים בחווה, כאלמנט ראשון בחשיבותו.