למידה מבוססת פרוייקט 

חוברת זו מציגה את הרציונל בהטמעת הלמידה מבוססת פרויקט בחווה ודוגמאות ללמידה מסוג זה שיישמו המורים בכיתות, כשעקרונות של פדגוגיה מוטת עתיד מנחים הלמידה .

החווה החיפאית – "גן כרמית" מזמנת  לתלמידים סביבות למידה מגוונות, סביבת למידה המאפשרת למידה דרך עשייה  = חוויה .

 הנושאים הנלמדים משיקים ונושקים למרחבי הלימוד הקיימים בחווה  ומומחשים בצורה המיטבית ביותר לתלמידים .

החווה  כמעבדה : המרחבים  הלימודיים בחווה מהווים מצד אחד  מיקרוקוסמוס של החי והצומח בטבע ומצד שני דוגמא לניצול הטבע לצרכי האדם .

בכול המרחבים בחווה גלומים מכלולי חיים מעולם הצומח והחי והם עשירים בגירויים לימודיים מתחומי דעת רבים .

החווה  החיפאית הינה כר נפלא ליישום מטרות חינוכיות הן ברמת הפרט והן ברמת הקבוצה והחברה, הן מבחינה אינטלקטואלית והן מבחינה ריגושית.

כול התכנים ,הפעילויות והעשייה החקלאית נגזרים מגישת "הסביבה הירוקה", גישה אקולוגית הדוגלת בשמירת האיזון הטבעי והעדין .

רציונאל ומושגי עוגן :

החווה החיפאית  הינה סביבה מצוינת להפעלת הגישה החקרנית, באמצעות הפעלת החקר במרחבי החווה ניתן להבנות ידע משמעותי בנוגע למחזור חיי הצמח . ניתן לקדם מיומנויות עבודת הצוות במרחב . המרחב הלימודי  מספקת שפע של גירויים המאפשרים למידה הזדמנותית של תכנים מתחומי דעת שונים .

לעבודה במרחב יש ערך מרפא בדומה לעבודה עם בעלי חיים .

תלמידים המתקשים בלימודים עיוניים וסובלים מדמוי עצמי נמוך, מחובתנו לאפשר להם הזדמנות להצטיין בתחום אחר ועדיין במסגרת הבית ספרית . ההצלחה תשפיע לטובה על הרגשת הילד ויחסו לבית הספר .

חינוך למאמץ והשקעה – המרחב מאפשר לתלמיד ליצור משהו משלו , ללוות את תהליך היצירה ובסוף להנות מהתוצר .

עותק של עותק של עותק של חוברת למידה מבוססת פרוייקט 2.pdf